Pécsi SZC

Kondi-Hús Kft. Szederkény
Mg. Zrt. Szabadszentkirály
Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ
Kodolányi János Német Nemzetiségi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Pécsvárad

Gasztronómia „Cool”-túra avagy, HÍR-es neves ételeink nyomában.
Határtalanul 2017

PSZC II. Béla Középiskola, Pécsvárad utazása
Partneriskola: Szent László Római Katolikus Liceum, Nagyvárad
Utazó diákok: 36 fő
Az utazásunk célja a fiatalságnak ízelítőt adni Erdély szépségeiből.
A diákok erdélyi diákokkal kapcsolatokat építettek. A pék szakma rejtélyeibe is bevezettük őket. Számos recept került gazdára. A partneriskolákba pedig egy kiállítás keretében megismerhette hagyományos magyar pék termékeinket.
Időpont: 2017.09.18-2017.09.21

1.nap Hétfő
Nagyszalontán az Arany János múzeumban az igazgató érdekes előadással mutatta be a költő életútjat. Majd megnéztük az Arany emlekházat. A Szent László Liceium, Nagyvárad partneriskolánkba látogattunk. Nagyon finomebéddel vártak bennünket, melyet a diákok készítettek. A receptvadászat már el is indult. Majd a kiállítást a Nagyváradi diákokkal együtt berendeztük. Közben a kenyeret megsütöttük. Este a Gobé csárdában honismereti vezetőnk Pápai Zoltán történelmi beszámolókat tartott vacsora közben. A csárdában gyönyörű múltat idéző berendezés található. Jól éreztük magunkat.

2.nap Kedd
Reggel a partneriskola diákjaival elindultunk a Gobé csárdából. Első utunk a Királyhágóhoz vezetett, ott csodálatos panoráma tárult elénk. Diákjaink megfigyelhették, hogy készül az igazi erdélyi kürtős kalács. A receptet is begyűjtötték, és meglepődtek, hogy a magyar kalács sokkal dúsítottabb. Sztána felé haladva megálltunk Csucsán, ahol a Boncza Kastélyt megtekintettük. Sztánán szekerekkel és gyalog felmentünk a Varjúvárhoz. Közös bográcsozás után a diákok lovagolhattak, íjászkodtak, ismerkedtek egymással. A két iskola diákjai közösen kártyáztak, élvezték a tiszta és jó levegőt. Elfáradva értünk második nap a szállásunkra a Magnólia Panzióba Nagypetriben. Előző napokban súlyos vihar sújtotta a környéket. Így sem térerő, sem telefon nem volt. Áram sem volt előző napokban.

3. nap Szerda
Reggel 8órakor elindultunk. Útközben Kolozsvárat is megtekintettünk, ott tartottunk egy nagyobb pihenőt, honismereti vezetőnk bemutatta nekünk a várost. Majd utunk a Tordai sóbányához vezetett. A bánya magyar nyelvű idegenvezetője részletesen bemutatta nekünk a bánya múltját és jelenét. Diákjain nagyon élvezték, egészen a tóig is lemerészkedtünk. Többen kipróbálták az óriáskereket is. A szállás felé haladva megálltunk a Körösfői vásárban, itt sajnos a zuhogó eső miatt kevés idő jutott a vásárlásra. Este a közös vacsorán átbeszéltük a napi eseményeket. A diákok segítettek a házigazdáinknak a vacsora tálalásában, valamint az úti csomagok elkészítésében.

4. nap Csütörtök
Reggel korán elindultunk Nagyváradra, ahol első utunk a Székesegyházhoz vezetett. Az idegenvezető bemutatta nekünk Nagy László ereklyéjét, nagyon érdekes előadást tartott. Megnéztük és sok fotót készítettünk a szép szobornál. Sétáltunk a Holnaposok szoborcsoportnál a Petőfi parkba, ellátogattunk a várba is. A Szacsvay szobrot megkoszorúztuk, majd egy rövid vásárlás után indultunk haza.